|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hodnotiaca správa |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
•Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy za školský rok 2008/2009
a/ základné identifikačné údaje o škole 1. Stredná odborná škola technická- Műszaki Szakkőzépiskola 2. Kračanská cesta 1240/36, Dunajská Streda- Dunaszerdahely 3. tel. číslo: 031/5522589, 031/5521027, fax: 031/5522546 mobil: 0908/720733 4. e-mail: soustroj.ds@zupa-tt.sk, 5. Trnavský samosprávny kraj, Starohájska 10, TRNAVA 6. Vedenie školy: riaditeľka SOŠT- Ing. Judita Horváthová z.r. pre TV - Ing.Eva Paulíková z.r. pre EHÚ - Ing. Monika Puhová HLMOV elektro - Tibor Králik HLMOV stroj. - Barnabás Blaskovics 7. Rada školy: predseda – Július Varga
b/ údaje o počte žiakov
stav k 15. 9. 2008 Spolu : 178 žiakov
stav k 31. 8. 2009
c/ údaje o počte přijatých žiakov do 1. ročníka
Uchádzači o štúdium na škole v školskom roku 2008/2009 boli prijatí bez prijímacích skúšok. Podmienkou na prijatie bolo úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy. V prípade vyššieho počtu uchádzačov o štúdium jednotlivých odborov by bolo poradie určené na základe bodového hodnotenia, ktoré prerokovala pedagogická rada a následne schválila riaditeľka školy. Počet prijatých žiakov denné štúdium: Počet prijatých žiakov do 1. ročníka: 2697 4 mechanik elektrotechnik maď. 11 2697 4 mechanik elektrotechnik slov. 4 2682 4 mechanik počítačových sietí maď. 16 2682 4 mechanik počítačových sietí slov. 2 2683 215 elektromechanik- úžitková technika 6 2411 4 mechanik nastavovač 2 2633 2 obrábač kovov ma 3 2433 2 obrábač kovov 3 2478 0 strojárska výroba maď. 12 2478 0 strojárska výroba slov. 8 spolu 67 žiakovPočet prijatých žiakov- nadstavbové štúdium :
2675 4 03 elektrotechnika – elektronické zariadenia – 13
d/ údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa ročníkov: Denné štúdium: 1.ročník: 2. ročníky : 3. ročník: 4.ročník: SJL 3,10 SJL 3,02 SJL 3,38 SJL 3,39 MJL 3,56 MJL 3,45 MJL 3,22 MJL 3,47 NEJ 3,12 NEJ 3,08 NEJ 3,47 NEJ 3,13ANJ 2,38 DEJ 2,15 OBN 2,19 OBN 1,39MAT 2,82 OBN 2,09 MAT 2,66 MAT 2,62FYZ 2,26 MAT 2,40 FYZ 1,90 FYZ 2,13TEV 1,00 FYZ 1,97 TEV 1,00 TEV 1,00Odb.pred. 2,78 TEV 1,09 Odb.pred. 3,00 Odb.pred. 3,11 ODV 2,78 INF 3,00 ODV ,76 ODV 2,52VYT 3,00Odb.pred. 3,03 ODV 2,46
Nadstavbové štúdium 1. ročník: 2. ročník SJL 3,10 SJL 3,72 NEJ 3,20 MJL 3,85 NOS 2,10 NEJ 3,60 MAT 2,30 MAT 2,17 FYZ 2,00 FYZ 1,71 INF 2,60 INF 2,83 TEV 1,00 NOS 1,20 Odb.pred. 3,00 TEV 1,20 ODP 2,80 Odb.pred. 2,77 ODP 2,25 Dvojročný učebný odbor: 1.ročník : 2. ročník SJL 3,30 SJL 2,20 MJL 2,30 MJL 2,00 MAT 2,50 MAT 2,00 TEV 1,00 OBN 1,20 Odb.pred. 3,13 TEV 1,00 ODV 2,50 Odb.pred. 2,60 ODV 2,00
Priemerný prospech podľa ročníkov a odborov: 1. ročníky učebných odborov 3,09 2. ročníky študijných odborov 2,65 3. ročník študijného odboru 2,73 4. ročník študijného odboru 2,63 1. ročníky nadstavbového štúdia 2,70 2. ročníky nadstavbového štúdia 3,04 1. ročník dvojr.uč.odboru 2,55 2. ročník dvojr.uč.odboru 1,84
Výsledky koncoročnej klasifikácie podľa celkového prospechu: Učebný odbor: Počet žiakov: 27 · prospelo s vyznamenaním: 1 · prospelo veľmi dobre: 2 · prospelo: 22 · neprospelo: 2 · neklasifikovaní: 0 · počet vymeškaných hodín: 1932 - z toho neospravedlnených: 190 · znížená známka zo správania na stupeň uspokojivé: 8 · znížená známka zo správania na stupeň menej uspokojivé: 0 Študijné odbory: Počet žiakov: 117 · prospelo s vyznamenaním: 7 · prospelo veľmi dobre: 12 · prospelo: 77 · neprospelo: 18 · neklasifikovaní: 3 · počet vymeškaných hodín: 12 112 - z toho neospravedlnených: 1 009 · znížená známka zo správania na stupeň uspokojivé: 7 · znížená známka zo správania na stupeň menej uspokojivé: 8 Dvojročný učebný odbor: Počet žiakov : 36 · prospelo s vyznamenaním : 4 · prospelo velmi dobre :2 · prospelo :15 · neprospelo : 1 · neklasifikovaní : 14 · počet vymeškaných hodín : 7670 -z toho neospravedlnených: 3198 - znížená známka zo správania na stupeň uspokojivé : 5 - znížená známka zo správania na menej uspokojivé : 8
Najhoršie študijné výsledky dosiahli žiaci vo všetkých ročníkoch a odboroch zo všeobecnovzdelávacích predmetov - zo slovenského jazyka a literatúry, nemeckého jazyka, a z odborných predmetov. Dôvodom zlých študijných výsledkov zo slovenského jazyka sú chabé základy, ktoré si priniesli už zo základných škôl. Väčšina žiakov je orientovaná technicky, s jazykmi majú všeobecne väčšie problémy. Slabšie výsledky z odborných predmetov svedčia o tom, že sa na žiakov kladú pri výučbe väčšie nároky a sú aj prísnejšie hodnotení, nakoľko ide o ťažiskové predmety pre osvojenie si študovaného odboru.
Výsledky externej časti maturitných skúšok 2008 :
výsledky EČ MS z NEJ priemer školy: 50,3 percentil: 62,6 výsledky EČ MS z MAT priemer školy: 39,3 percentil: 27,3 výsledky EČ MS zo SJL priemer školy: 36,5 percentil: 7,3 výsledky EČ MS zo SJSL priemer školy: 59,8 percentil: 56,9 výsledky EČ MS z MJL priemer školy: 49,2 percentil: 26,5
e/ zoznam učebných a študijných odborov
Učebné odbory: 2683 2/15 elektromechanik/úžitková technika 2433 2 obrábač kovov 2478 0 strojárska výroba
Študijné odbory: 2697 4 mechanik elektrotechnik 2675 4/03 elektrotechnika, elektronické zariadenia 2682 4 mechanik počítačových sietí
f/ uplatňované učebné plány SJL - č. 1319/98-41; č. 229/1995-214; č. CD –2004-2980/5748-1:094 č. 1319/98-41 MJL - č. 5858/1994-214; č. 2004-3268/6678-1:094; č. 1319/98-41NJ - č. 7002/90-20; č. 6174/2003-092; č. 1319/98-41 NOS - č. 1319/98-41; EKL – č. 2379/1993-31; OBN – č. 2085/1993-32; EV – 1252/96-15; MAT – č. 3171/1955-152; č. 11629/1986-221; 1319/98-41FYZ – č. 18067/2004-092; č. 1319/98-41 INF – č. 3313/2000-42; č. 760/2000-4; č. 862/2000-4; VYT – č. 2756/2000-42 odborné – strojárstvo – č. 2291/41; č. 10555/1986-221, 2756/03-43 odborné - elektro – CD-2005-1690/9324-12:093; č. 2059/1988-221; č. 723/1999-41č. 3927/1986-221, odborné – ekonomické – č. 3313/2000-42; č. 2756/2000-42; č. 2756/2000-42; č. 723/1999-41
g/ údaje o počte zamestnancov Na SOŠ technickej bolo v tomto školskom roku zamestnaných 22 pedagogických zamestnancov : kvalifikovaní: 20 nekvalifikovaní: 2 nepedagogických zamestnancov: 10 Plnenie kvalifikačného predpokladu zamestnancov bolo 91 %.
h/ údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
- štúdium anglického jazyka1 učiteľka stredný stupeň - --- vyučovanie SJL podľa koncepcie ŠVP očami autorky učebnice - školenie protidrogových koordinátorov, - okresná konferencia protidrogových koordinátorov - školenie CO Jaslovské Bohunice - školenie učiteľa informatiky - LINUX program v Piešťanoch - programovanie a konštruovanie na PC , simulácia CNC strojov na počítači - školenie v Trenčíne
i/ údaje o aktivitách a prezentácii školy odborná súťaž ZENIT v odbore strojárstvo a elektrotechnika -matematický klokan -stolnotenisové súťaže - silový trojboj - imatrikulácia prvákov - poznávacie výlety - filmové predstavenia - exkurzie /VD Gabčíkovo, EUROPACK, F.Möbel../ - olympiáda nemeckého jazyka - Burza stredných škôl okresu Dun.Streda
Na škole fungovali nasledovné výchovno-vzdelávacie krúžky: Krúžok informatikyvedúci: Ing. T. Tóth počet žiakov:8 Žiaci si osvojili prácu so softvérom pre konštrukciu webových stránok, ovládanie grafického rozhrania programu Xara webstyle. Osvojili si poznatky zo základov súčasnej konštrukcie počítačov pre domáce použitie a použitie výkonnejších počítačov. Z operačných systémov sa učili pokročilejšej práci s operačným systémom Windows XP. Administratívny krúžok vedúca: Ing. M. Skoršepová počet žiakov: 11 Činnosť krúžku bola zameraná na administratívne úkony a súčasne aj na orientáciu v legislatíve v konkrétnom styku s príslušnými potrebnými úradmi, ktoré vydávajú povolenie k podnikateľskej činnosti. Každá žiačka si vytvorila fiktívnu firmu v oblasti výroby alebo služieb, v ktorej viedla agendu personalistiky a firmy v sústave jednoduchého, alebo podvojného účtovníctva Krúžok praktickej matematiky vedúca: Mgr.R.Baranyaiová počet žiakov: 16 Cieľom krúžku bolo upevnenie poznatkov z matematiky a čiastočne aj z fyziky pre žiakov zaujímavými metódami cez internet, médiá, knihy, encyklopédie Krúžok konverzácie v nemeckom jazyku vedúca: Mgr.H.Szalacsi počet žiakov:19 Krúžková činnosť sa zameriavala na zdokonalenie vedomostí žiakov z nemeckého jazyka a pomoc slabším, ktorí majú problémy s učením sa jazykov. Pomocou počúvania textov, čítania zaujímavých článkov z časopisov vzbudiť záujem o zdokonaľovanie sa v jazyku a súčasne pripravovať sa na maturitné skúšky. Krúžok konverzácie v slovenskom jazyku vedúca:Mgr.E.Pálffyová počet žiakov:8 Do krúžku sa prihlásili najmä žiaci slabšie prospievajúci zo slovenského jazyka, ktorým chýba možnosť komunikovať po slovensky v domácom prostredí. Práca krúžku sa zamerala hlavne na zdokonalenie vyjadrovania sa v slov. jazyku, rozšírenie slovnej zásoby, čítania s porozumením a interpretáciu prečítaného textu vlastnými slovami. Dôraz sa kládol aj na písomný prejav, na odpisovanie textu s pozornosťou. Krúžok obsluhy CNC-strojov vedúca: Ing.G.Kovácsová počet žiakov: 12 Krúžok bol špecializovaný na rozšírenie vedomostí a zručností žiakov v poznaní a ovládaní CNC-strojov, ktoré sú v dnešnej dobe kľúčovým vybavením strojárskych podnikov. Do krúžku sa hlásili hlavne maturanti, ktorých záujem o tieto stroje je aj mimo vyučovania. Zaoberali sa vytváraním vlastných programov a následne ich realizáciou na CNC strojoch a školskej dielni. Krúžok automatizácie vedúci: Ing.A.Nagyová, R.Horváth počet žiakov:31 Náplňou práce krúžku boli riešenia úloh logických procesov, programovanie , oboznamovanie sa s rôznymi časťami a funkciou riadiacich systémov, ktoré tvoria základ priemyselných robotov a manipulátorov Krúžok strojového obrábaniavedúci: Barnabás Blaskovics počet žiakov:15 Krúžok bol určený žiakom, ktorí sa chceli zdokonaliť v obsluhe obrábacích strojov-sústruhu a frézy nad rámec vyučovacích hodín. V rámci činnosti krúžku zhotovovali jednoduché i zložitejšie výrobky /kolesá, hriadele, ozubené kolesá.../. V rámci krúžku sa pripravovali aj na účasť na súťaži ZENIT, kde dosiahli pekné výsledkyKrúžok rádiotechnickývedúci : Tibor Králik počet žiakov: 10 V krúžku pracovali žiaci ktorých zaujíma rádiotechnika, zhotovovali jednoduché elektroobvody, vysielačky, nízkofrekvenčné zosilňovače a svetelno-efektné zariadenia, oboznamovali sa s najnovšími triedami v rádiotechnike cez internet a špeciálnu literatúru. Krúžok anglického jazykavedúci : Júlia Mériová počet žiakov:11 Nakoľko sa na škole nevyučuje angličtina, žiaci sa v rámci krúžku zdokonaľovali v anglickom jazyku, najmä konverzácii- počúvaním nahrávok a čítaním jednoduchých textov z novín a časopisov.
j/ údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená Projekt UIPŠ : " Modernizácia vyučovania na stredných školách" Szülőföld Alap Maďarsko- ”Szakoktatási célokat szolgáló digitális és interaktív tananyagfejlesztés”- IKT a interaktívne učebné pomôcky na podporu odbornej praxe na SOŠ technickej /maďarská nadácia – projekt úspešný / MŠ SR - Otvorená škola - Projekt ”IKT vo vzdelávaní ”- neúspešný Projekt TTSK : ” Zvýšenie adaptability pracovníkov vo verejnej správe v Trnavskom kraji” - účasť zamestnancov školy na školeniach, ktoré sú v rámci projektu organizované
k/ údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti Na našej škole sa dňa 18.03.2009 Štátna školská inšpekcia vykonala inšpekčnú činnosť zameranú na realizáciu externej a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky z nemeckého jazyka-inšpekcia nekonštatovala žiadne nedostatky. V dňoch 01.04.- 15.04.2009 bola vykonaná kontrola z Útvaru hlavného kontrolóra TSK Trnava následná finančná kontrola zameraná na hospodárenie s finančnými prostriedkami, rozpočtové pravidlá a vedenie účtovníctva-kontrola nezistila závažné porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov.
l/ údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy Škola sa nachádza na ploche 2655 m² : učebne, jazyková učebňa , odborná učebňa pre odbor strojárstvo, dielne elektrotechniky, dielňa na výuku technicko-administratívnych prác, školská knižnica , kancelárske priestory a školský bufet . Strojárske dielne sú mimo areálu školy a tvoria plochu 1263 m². Strojárske dielne sa skladajú z priestorov pre ručné obrábanie, pre obrábanie na sústruhoch a frézach a CNC dielňa pre výuku automatizácie v strojárstve. Celková výmera spĺňa podmienky pre plynulú výučbu. Školou zakúpený materiál a učebné pomôcky slúžili k úspešnému plneniu učebných plánov a osnov.
m/ údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy: 1. dotácie zo štátneho rozpočtu Skutočný príjem dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov (od VÚC Trnava) za obdobie september 2008 –december 2008 činil 3 649 920,.- Sk ( 121155,14 €) a za obdobie od januára 2009 do augusta 2009 činil 242 963,98 €. Spolu v eurách : 364 119,12 € 2. príspevky na čiastočnú úhradu nákladov … - od rodičov, iných osôb – činili za obdobie september 2008 –december 2008 sumu 3221,50 Sk (106,93 € ) – a za obdobie od januára 2009 do augusta 2009 činili 2648,63 € Celkom v eurách : 2755,56 € 3.finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy - činili sumu 3865,71 €, ktoré boli použité na nákup materiálu potrebného pre plynulý chod záujmových krúžkov, na čiastočné vykrytie režijných nákladov školy a vyplatenie odmien zamestnancom, ktorí viedli krúžky. 4. finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov Na konci školského roka rodičia a žiaci vymaľovali triedy a vykonali v nich drobné opravy na vlastné náklady. Taktiež sa namaľovali lavice a vymaľovali sa priestory na odborný výcvik. 5. iné finančné prostriedky Nevyužité priestory boli prenajaté a finančné prostriedky získané z prenájmu boli použité na vykrytie nákladov na prevádzku školy.
n/ koncepčný zámer školy Najdôležitejšou úlohou školy je zvýšiť počet žiakov a to formou neustálych náborov a prezentácií školy v okrese a blízkom okolí formou návštev v jednotlivých základných školách. V tomto školskom roku sme sa zúčastnili aj 3. Burzy Stredných škôl, kde sa škola reprezentovala vo všetkých odboroch. Nadviazala sa užšia spolupráca so strategickými podnikmi v regióne, pretože majú záujem o absolventov našej školy. Spolupráca sa rozvinula s firmami Wertheim D.S.,Hydraulika D.S., Samsung Galanta. Stav materiálovo-technického vybavenia školy sme vylepšili nákupom softvérov k počítačovej technike, čím sme skvalitnili vyučovací proces najmä pre strojárske a elektrotechnické odbory ako na teoretickej tak na praktickej výuke. Zriadili sme špeciálnu strojársku učebňu s pomôckami a jazykovú učebňu. Vonkajšiu športovú plochu by sme naďalej chceli v blízkej budúcnosti upraviť a vybudovať po získaní financií z projektov alebo sponzorských príspevkov. Finančné prostriedky sme získali od Nadácie Petra Pázmánya, ktoré boli použité na zlepšenie výuky v odboroch elektrotechnika a strojárstvo. Ďalšie projekty, ktoré boli podané: Szülőföld Alap Maďarsko- ”Szakoktatási célokat szolgáló digitális és interaktív tananyagfejlesztés”- KT a interaktívne učebné pomôcky na podporu odbornej praxe na SOŠ technickej /maďarská nadácia – projekt úspešný / MŠ SR - Otvorená škola - Projekt ”IKT vo vzdelávaní ”- neúspešný Projekt TTSK : ” Zvýšenie adaptability pracovníkov vo verejnej správe v Trnavskom kraji” - účasť zamestnancov školy na školeniach, ktoré sú v rámci projektu organizované Projekt elektrotechnického klastra TTSK, do ktorého sa SOŠT zapojila.. Prenajímali sme strojárske aj elektrotechnické dielne . Financie boli získané aj príspevkami vo forme darovacích zmlúv od ZMRS pri SOŠ technickej Dunajská Streda. V školskom roku 2008/2009 vzhľadom na neustály dopyt škola požiadala o otvorenie nového študijného odboru mechanik počítačových sietí, ktorý po schválení sa otvoril od septembra 2009. Zároveň bol vypracovaný aj ŠkVP pre odbor mechanik počítačových sietí a pre odbor mechanik elektrotechnik.V školskom roku 2008/2009 sa žiaci zúčastnili na školských a krajských kolách súťaže ZENIT v odbore strojárstvo a elektrotechnika, školského kola súťaže Matematický klokan, športových súťaží, súťaže silového trojboja, stolnotenisových turnajov, futbalových turnajov. Konala sa návšteva veľtrhu pomaturitného vzdelávania, Medzinárodná burza práce, výchovné koncerty, poznávacie výlety, divadelné a filmové predstavenia. Škola sa úspešne prezentovala na Burze stredných škôl v Dunajskej Strede. Exkurzie boli - na VD Gabčíkovo, SAMSUNG Galanta, Hydraulika, vo firme Wertheim , vo firme Euroobal Dunajská Streda. Pedagogickí pracovníci sa neustále vzdelávajú a doplňujú svoje vedomosti formou školení učiteľov odborných predmetov, školení o programovaní CNC strojov a školení na tému konštruovanie na PC. Koordinátorka protidrogovej prevencie sa zúčastňuje na školeniach v okrese i mimo neho a organizuje prednášky. Aktívne sa zapojili dve pedagogické pracovníčky všeobecne-vzdelávacích predmetov do projektu UIPŠ: "Modernizácia vyučovania na stredných školách".touto účasťou škola získala IKT techniku, ktorá sa bude používať až do roku 2013 na účely a ciele projektu Počas letných prázdnin sa pedagógovia a vedenie venovali príprave školského vzdelávacieho programu v odboroch strojárstvo a elektrotechnika. Vedenie školy zostavilo školský vzdelávací program.
o/ oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov a opatrení Dobré výsledky sa dosahujú v odborných a športových súťažiach. Žiaci sa zúčastňujú exkurzií a výstav, ktoré rozširujú ich rozhľad. Nedostatky sú v nadmerných absenciách na vyučovacom procese a na odbornom výcviku, ktoré sa snažíme riešiť úzkou spoluprácou triednych učiteľov s rodičmi. Pri vysokom počte zameškaných hodín je informovaný Sociálny úrad a rodičia sú predvolávaní na pohovor k riaditeľke školy. Je vysoký nezáujem rodičov o deti hlavne v dvojročnom učebnom odbore strojárska výroba.
p/ výsledky úspešnosti školy Žiaci úspešne reprezentovali školu hlavne na odborných súťažiach a tieto poznatky využívajú v ďalšom štúdiu na vysokých školách a pomaturitných štúdiách. Absolventi našej školy sú v prevažnej miere zamestnaní vo vyučených odboroch, keďže máme ponuky práce hlavne pre strojárov v blízkych strojárskych podnikoch Wertheim, Hydraulika v Dunajskej Strede. Elektrotechnici sú zamestnaní predovšetkým v automobilovom priemysle /Volkswagen/, ale aj v telekomunikačných firmách a firmách, ktoré pôsobia vo sfére informatiky, obchodoch a skladoch. Ukončením novootvoreného študijného odboru mechanik počítačových sietí sa otvárajú pre našich absolventov širšie možnosti uplatnenia sa v praxi v oblasti informatiky. V Dunajskej Strede, dňa 12.10.2009 Vypracovala: Ing. Eva Paulíková zástupkyňa riaditeľky pre TV Ing. Monika Puhová zástupkyňa riaditeľky pre EHÚ
Schválila: Ing. Judita Horváthová riaditeľka školy
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||